reklama

Tupou ceruzkou

Keď som bola malá, chcela som byť spisovateľkou. Teraz som už veľká a furt ňou chcem byť. Ale nemám písací stroj, a to by každý správny spisovateľ mal mať. Rúcajú mi moje sny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je to smutné, že keď má niekto talent, nemôže ho naplno využiť, lebo nemá prostriedky. A tak ostanem sama s mojou ceruzkou. Niekedy som však smutná, lebo sa mi otupí a ja nemám na strúhadlo. Tak skúšam silu môjho pohľadu. Veď predsa chlapi mi vždy vraveli, že mám ostrý pohľad. Škoda, že ceruzku nie. 

Keby som mala ostrú ceruzku, možno by som bola viac kritická. Ale svet je predsa krajší, keď je tupý. Napríklad, keď som nosila okuliare, videla som rozmazane, keď som ich nemala. A keď mi konečne prišli nové, bola som v šoku, aké má svet ostré okraje. A mne bol predsa ten tupý svet milší. Všetko bolo oblejšie, ľudia boli krajší, vrásky neexistovali, okná boli čistejšie... Teraz mám však zrak ako orol-orol, a musím sa priznať, že niekedy som smutná a chýba mi môj tupý, rozmazaný svet. Pretože bol iný... Pretože v tom svete bolo všetko krajšie a ja som si mohla vytvárať nové obrazy. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavivosť, fantázia...

Keď si raz kúpim písací stroj, stanem sa spisovateľkou!
Keď si raz kúpim písací stroj, stanem sa spisovateľkou! 

A tak žijem v ostrom svete s tupou ceruzkou a ľuďmi. Ale aj to má svoje výhody. Predsa s tupou ceruzkou sa dá nádherne tieňovať. S ostrou nakreslíte obrysy, ale podstata je predsa v 50-tich odtieňoch sivej. Lebo svet nie je iba čierna a biela., A preto existujú tupé ceruzky. Aj ja som tak trošku tupá. Smejem sa, keď môžem, naháňam na lúke motýľov a hlavne všímam si veci, ktoré iní nie.

Pretože len s tupou ceruzkou dokážete napísať celú stranu o tupej ceruzke. S hlbokými myšlienkami, filozofickými úvahami a s pointou bez pointy. S neplánovanou pointou. Pretože nikdy neviete ako to skončí. Pretože si tupý obraz dotvoríte vo fantázii, zatiaľ čo okuliare Vám nadiktujú, čo máte vidieť. A ostrá ceruzka nakreslí hrany, ktoré nedávajú priestor fantázii a predstavivosti. Ale s tupou ceruzkou si vytieňujete svoj svet. Pretože Vy si ten svet tvoríte. A Vaša tupá ceruzka je vo Vašej hlave. 
Pretože vy ste tupá ceruzka.
A to nie je zlé.
Je to iný, krajší pohľad na svet. Pretože tupá ceruzka je možnosť. Možnosť vytvoriť si vlastný svet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten náš. 

Miroslava Slejzáková

Miroslava Slejzáková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa prinášať pozitívne správy, ukazovať krásu východného Slovenska, najmenších veľhôr na svete Vysokých Tatier, či rozprávkového Slovenského raja. Robím príspevky o dávno zabudnutých historických pamiatkach, o miestach, ktoré sú všade okolo nás, no nevnímame ich. Žijeme v uponáhľanom svete a často ani nevieme, že za dedinou, kde bývame, sa nachádzajú unikáty, ktoré inde nenájdeme. Možno som nenapraviteľný optimista, ale toto je môj životný cieľ. Ukázať ľuďom krásu a robiť ich šťastnými. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéHorami dolami po východeNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu