reklama

Čo sa deje v metropole východu alebo čím ma naši spoluobčania ešte prekvapia

Žijem v Košiciach už takmer štyri roky. Stali sa mi druhým domovom, ktorý by som určite nevymenila. Krásne historické centrum, milí ľudia, milión akcií. A kde je háčik? Myslím, že všetci ste si práve odpovedali rovnako. Neviem ani spočítať, koľko ľudí mi na fakt, že žijem v Košiciach, odpovedalo niečo v štýle: Preboha, veď to musí byť hrozné, vy tam máte ten Luník IX.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Tadá. Škatuľka zaškatuľkovaná. Milí priatelia, musím vás vyviesť z omylu. Za celý čas, čo si tu nažívam, som nikdy nebola na tomto vychýrenom mieste. V podstate ani nevnímam, že tam je, a nijak ma neovplyvňuje. Viac ako to ľuďom okoreňujú život žobráci, zapáchajúci bezdomovci na zastávkach, popíjajúca mládež, ktorá sa "urvala z reťaze" alebo anketárka Oriflame na Staničnom námestí. Bežne sa túlam po nociach sama a nikdy som negatívnu skúsenosť okrem jednej jedinej nemala. A vtedy ma "prekvapivo" napadol slušne odetý mladý "biely pán".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno ste si položili otázku, keď teda tvrdím, že to nie je nič hrozné, prečo som v titulku zvolila podnadpis "alebo čím ma naši spoluobčania ešte prekvapia". Vedú ma k tomu dve moje vlastné skúsenosti. Prvá sa viaže na minulé leto, keď som trávila čas na Hlavnej ulici v centre mesta. Európske hlavné mesto kultúry, veľa turistov a krásny slnečný deň. S jedným veľkým detailom. Uprostred námestia v parku pri fontánach, kde sa všetci kochali zvonkohrou, vodou a historickými budovami si čupel asi 10-ročný chlapec, ktorý mal spustené gate a vykonával veľkú potrebu. Jeho rodičia sedeli na lavičke a s radosťou z krásneho dňa popíjali čučo. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhá skúsenosť sa viaže na toto leto. Ráno si to rýchlosťou blesku trielim do práce na bicykli, keď som zbadala niečo, čo mi skoro spôsobilo pád z môjho dvojkolesového tátoša. O ôsmej ráno, prosím pekne, skupina spoluobčanov prala asi v 15 centimetrovej fontáne bielizeň. Mali všetko potrebné. Prášok, aviváž, špinavé nohavice... Nuž, keď Hornád nestačí, vynájdu sa aj inak. 

A prečo to vlastne píšem? Lebo chtiac-nechtiac musím uznať, že ma tieto skúsenosti pobavili. A mala som vďaka nim krajší deň. Za štyri roky tieto dva zážitky mnoho neznamenajú. Neškatuľkujte si Košice, je to nádherné mesto. A takéto prestupy sa raz za čas stanú v rôznych mestách v podaní rôznych ľudí. Vidieť nakladať mladého punkáča do smetného koša na železničnej stanici v Spišskej Novej Vsi s výrazom kapra na tróne je tiež nezabudnuteľné. Alebo vy podobné skúsenosti nemáte? :)

Miroslava Slejzáková

Miroslava Slejzáková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Snažím sa prinášať pozitívne správy, ukazovať krásu východného Slovenska, najmenších veľhôr na svete Vysokých Tatier, či rozprávkového Slovenského raja. Robím príspevky o dávno zabudnutých historických pamiatkach, o miestach, ktoré sú všade okolo nás, no nevnímame ich. Žijeme v uponáhľanom svete a často ani nevieme, že za dedinou, kde bývame, sa nachádzajú unikáty, ktoré inde nenájdeme. Možno som nenapraviteľný optimista, ale toto je môj životný cieľ. Ukázať ľuďom krásu a robiť ich šťastnými. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéHorami dolami po východeNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu